• امروز : دوشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۱
  • برابر با : Monday - 26 September - 2022

اطلاعیه ها

گفت‌وگو با دختر تاریخ‌ساز گیلانی +فیلم و عکس مراسم ازدواج ۱۱۴ زوج معلول مرحله نهایی لیگ اسکیت سرعت بانوان اربعین حسینی در حرم امام حسین(ع) سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گزارش تصویری از حضور بانوان استقلالی در ورزشگاه آزادی گزارش تصویری از تمرین تیم ملی در مرکز ملی فوتبال گزارش تصویری از انتخابات فدراسیون فوتبال کدام پیام‌رسان‌های ایرانی آماده میزبانی از کاربران هستند؟ ۲۳ نکته حیاتی شرکت در کلاس‌‌های آنلاین ویژه ترم اولی‌های دانشگاه الوطن: ترکیه به دنبال عادی‌سازی اقتصادی با سوریه است تبلیغات و حرمت «یک لقمه نان حلال» چرا ایران را در این مقطع زمانی وارد فاز اغتشاش کردند همزمان با سراسر کشور خاطرات پناهگاهی از جنگ تحمیلی/ وقتی پناه‌گرفتن سبک زندگی بود! به بهانه خداحافظی «راجرر فدرر» از دنیای تنیس جاهای دیدنی لاهیجان و ۱۶ جاذبه بی‌‌نظیر عروس سبز گیلان چرا باید به تالش سفر کنیم تالش کجاست؟ روستای ییلاقی اسب سرا، بهشت گمشده در تالش آمار خودروهای ورودی به گیلان به تابستان قبل کرونا برگشت یزدانی اسطوره تکرار نشدنی است؛ معصومی: برخی آزادکاران آمریکا از لحاظ فنی و بدنی از ما بهتر بودند ورزشکاران گیلانی در مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام درخشیدند فرماندار آستارا: جنگ تحمیلی استراتژی نظام سلطه برای مقابله با انقلاب بود استاندار گیلان: باید از داشته‌ها و نیروی انسانی توانمندمان برای پیشرفت بهره گیریم توصیه دانشمندان؛ تلفن همراه را کنار بگذارید و در افکارتان غوطه‌ور شوید فرازی بر یادنامه امین تارخ بازیگر مولف تئاتر، سینما و تلویزیون؛ سورپرایز قطر در جام جهانی ۲۰۲۲؛ عملکرد انفرادی بازیکنان روی گوشی هوشمند ترس رسانه‌های انگلیس و آمریکا از قدرت فوتبال ایران + عکس تمام دیدارهای دیپلماتیک رئیسی در نیویورک/ ۱۳ ملاقات در سه روز ۴۰ درصدی تجارت دنیا مربوط به اعضای شانگهای است/ پایان اثرگذاری تحریم‌ها با عضویت ایران در شانگهای دستورات رئیس قوه قضائیه به دادستان‌های کشور درباره نحوه برخورد با عوامل اغتشاشات دستگیری ۷۳۹ ‌اغتشاشگر‌ و شناسایی یک گروه خرابکار در گیلان/ کشف انواع سلاح از آشوبگران + فیلم حمله توپخانه‌ای سپاه به مقرهای گروهک‌ تروریستی کومله در اقلیم کردستان + اطلاعیه سپاه و جزییات سال تحصیلی جدید با حضور رئیسی آغاز شد/ سؤال رئیس‌جمهور از معلمان و دانش‌آموزان راهپیمایی نمازگزاران تهرانی در محکومیت اغتشاشات اخیر حسن محمدیاری، نماینده مردم تالش و رضوان‌شهر در مجلس شورای اسلامی: حمایت دولت از پروژ‌ه‌های اجرایی کشور‌ ضرورت دارد محمدیاری: بذل و بخشش جنگل هیرکانی مصداق بارز رانت و بی عدالتی است برخورداری دانش آموزان گیلانی از ۱۴ فضای آموزشی – ورزشی جدید اتمام حجت‌ پلیس گیلان با اغتشاشگران/ دستگیری ۶۸ نفر از مخلان نظم و امنیت ضرب و شتم ۲ مامور منابع طبیعی در درگیری با قاچاقچیان چوب معاون علوم پزشکی گیلان: فضای فیزیکی ویژه سالمندان در دستگاه ها مهیا شود استاندار گیلان:هزینه در مسیر تعلیم و تربیت، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است معاون دادگستری گیلان عنوان کرد : برخورد قاطع با تغییر کاربری پارک جنگلی لاهیجان مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد :کاداستر ۱.۳ میلیون هکتار از اراضی گیلان فرمانده ناوگان شمال: هشت سال دفاع مقدس حدیث ماندگاری و پایداری است دستگیری ۱۲۸ نفر از عاملان تخریب اموال عمومی در گیلان رهبری؛ ایستاده بدون عصا در مقابل شایعات آن «تتلو» چطور تبدیل به این «تتلو» شد؟ دستگیری۷۳۹ نفر و شناسایی یک گروه خرابکار در اغتشاشات گیلان برداشت «بادام زمینی» در گیلان

0

حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در گفتگوی در رابطه با پل ورودی شهر فومن گفت:

  • کد خبر : 744
  • 16 سپتامبر 2018 - 20:57
حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در گفتگوی در رابطه با پل ورودی شهر فومن گفت:

حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در گفتگو با وارنا  در رابطه با پل ورودی شهر فومن گفت: پل ورودی فومن که دیر زمانیست چشم زخمی بر دید منظری همه گردشگران شهر فومن شده و موضوعی خاص برای طرح مباحث جانبی مختلف در سطح فضای مجازی که البته برآمده از وضعیت ناکارآمد […]

حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در گفتگو با وارنا  در رابطه با پل ورودی شهر فومن گفت:


پل ورودی فومن که دیر زمانیست چشم زخمی بر دید منظری همه گردشگران شهر فومن شده و موضوعی خاص برای طرح مباحث جانبی مختلف در سطح فضای مجازی که البته برآمده از وضعیت ناکارآمد ناشی از بی‌تدبیری اجرا شده در طول سالهای قبل می‌باشد؛ 

از چادرنشینی نماینده ادوار فومن و تا ممانعت از افتتاح توسط نماینده فعلی فومن و شفت و گلایه‌های شدید مردم شهرستان فومن برای عدم بهره‌برداری به موقع توأم با شکوه بسیاری از دارندگان وسائط نقلیه فومنی به جهت طی مسافت مازاد نزدیک به یک کیلومتر برای عبور از این رمپ‌های دوگانه طرفینی را می‌توان متذکر گردید.


با توجه به تصویب یک پیشنهاد از چند پیشنهاد حجت‌الاسلام افتخاری به عنوان طرح نهائی از سوی وزارت راه و شهرسازی، این پل دردسرساز در حال تبدیل به پل خاطره‌ساز خواهد شد.

حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در گفتگوی در رابطه با پل ورودی شهر فومن گفت: در دنیای امروز رعایت اصول ترافیکی بر اساس اصول رفتارشناسی توصیف و طراحی می‌شود، یعنی معمولا بعد از بررسی رفتار مردم و در نظرگیری سایر معیارهای مهندسی، یک طرح را ثبت، حذف یا اصلاح می‌کنند.


نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نقشه مصوب شده اخیر با درنظر گرفتن همه اتفاقات گذشته و کوتاهی‌های به عمل آمده، در حال حاضر بهترین نقشه برای اصلاح و افتتاح پل ورودی فومن می‌باشد و در ادامه می‌افزاید: از آغاز طراحی و اجرای ابنیه‌های فنی در مدخل ورودی یک شهر که در تلاقی با دو مسیر تندرو قرار دارد، می‌بایست مطالعات ترافیکی صورت می‌گرفت تا به هنگام اوج ترافیک، تدابیر شایسته‌ای برای روانسازی رفت و آمد وسائط نقلیه، اتخاذ می‌گردید.

افتخاری یکی از اصلی‌ترین دلایل خود جهت اصلاح پل ورودی را مطالبات مردمی دانست و بر نارضایتی مردم از وضعیت معماری و نمای غول‌آسای رمپ‌های شنی طرفین پل ورودی اعلام نمود.‌
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به معایب طراحی تقاطع غیرهمسطح (پل فومن) متذکر شد: از جمله معایبی که می‌توان برای سازه قبلی برشمرد: عبارت از عدم تعریف یک تقاطع غیرهمسطح در قالب یک ورودی شکیل و زیبا بر اساس اِلمان‌های یک شهر تاریخی و گردشگری است و اگر بخواهیم پلی را برای ورودی شهر فومن تعریف کنیم باید براساس نگاه به پیشینه تاریخی و گردشگری شهرمان باشد.‌ ‌


‌در ادامه وی استفاده از نقشه‌های تیپ یکسان که در همه جاده‌های ایران هم از آن استفاده می شود همچون جاده‌های بین شهری و بیابانی، اجرای آن برای ورودی شهر فومن را مضر دانسته و معتقد است موجب ایجاد گره ترافیکی و تصادفات شدید می‌گردید. در ضمن، طراحی و اجرای تقاطع غیر همسطح در اول ورودی شهر فومن به شکل فعلی و بدون اصلاح، موجب می‌گردد تا فومن از مقصد سفر به مسیر سفر تبدیل گردد؛ عدم رعایت تطبیق زیبایی جاده فومن به رشت با معماری و نمای فعلی آن، موجب گردیده تا زیباترین ورودی کشور به شکل زشت و زمخت در خاطر گردشگران و مهمانان شهر فومن تداعی گردد.

وی در ادامه اجرای تقاطع غیرهمسطح به شکل فعلی را که موجب عدم رعایت حرایم طبیعی و تاریخی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، که از میدان بازارجمعه شروع و به سمت و سوی تونل سبز فومن ادامه می یابد، را نامناسب توصیف کرد.
نماینده مردم فومن و شفت تأکید کرد که عدم مطالعات امکانسنجی موردی فنی، اقتصادی، زیست محیطی، زیباشناختی و حریم منظری یکی از معایب اصلی وضعیت فعلی پل ورودی بوده است.
افتخاری بیان داشت: این پروژه از جمله پروژه هایی است که در طول زمان اگر به موقع و در بازه تعیین شده، اجرا نگردد متأثر از بودجه شده و در نتیجه هر روز به روز از کیفیت و زیبایی طرح تبیین شده در هنگام اجرا، کاسته شده و به جای اجرای نقشه های اولیه طراحی شده با نقشه های جایگزین دم دستی مواجه گردیده و با دیوار رمپی پر از گل و لای بدون اجرای قوس های شبدری اولیه و راستگرد و چپگرد مواجه می شدیم. و همچنین به هنگام آغاز کار، اراضی مکفی مورد نیاز، برای اجرای پروژه در اطراف تقاطع غیرهمسطح، خریداری نگردیده و جهت آسانی کار، ابتدا جاده اصلی فومن به رشت و فومن به سراوان را با حفاری و خارج نمودن از محور ترافیکی به دست پیمانکار سپردند و سپس به فکر خرید اراضی مورد نیاز اطراف برای اجرای طرح اولیه افتادند و بدین سان بود که در طول چند سال گذشته تصمیم گرفتند این پروژه طراحی شده چهارده سال پیش را به شکلی ناقص و ابتر بدون اجرای لوپ ها و راستگردها اجرایی نمایند که ظلمی آشکار بود بر همه شهروندان فومنی و مهمانان و گردشگران عزیز.
وی افزود: یکی دیگر از معایب اجرای تقاطع غیرهمسطح به شکل فعلی، آسیب دیدنِ دید منظری ساکنین طرفین رمپ ها و طی نمودن عرض جاده با مسافت حداقل ۵۰۰ متر که موجب گردیده تا گسست لایه‌های اجتماعی در جامعه ساکن طرفین پل رخ دهد.
نماینده فومن و شفت با اشاره به پیشنهادات خود یادآور شد: یکی از اولین پیشنهادات ما این بود که بر اجرای کامل نقشه های اولیه طراحی شده پل با رمپ و لوپ های ورودی و خروجی و اجرای پایه های بتونی تأکید کردیم؛ که این طرح درحال حاضر به دلیل نیاز به اعتبار بالا و ارزش افزوده اراضی موجود، توجیه پذیر نمی باشد.
افتخاری آخرین وضعیت این پل را اینگونه شرح داد: در حال حاضر برای پیمانکار، نقشه مصوب که توأم با روگذر و اجرای رمپ با پایه های بتنی و طراحی و احداث میدان متناسب با شرایط ترافیکی به همراه لاین های تندرو و کندرو می باشد، ابلاغ شده است. ضمناً اعتبار هزینه شده برای این پل تا کنون در حدود بیست میلیارد تومان بوده که در آینده نیز حدود بیست میلیارد تومان مجموعه اعتباراتی خواهد بود که وزارت راه برای اتمام این پروژه پیش بینی و اعلام کرده است.
وی تاکید کرد: این مبلغ اعتبارات اعلامی غیر از اعتبارات برای تأمین هزینه های جانبی است چرا که باید دکل فشار قوی جابجا و به مکان دیگری منتقل شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با زمان بهره برداری پل گفت: آنچه که در جلسه مشترک کمیسیون عمران با مسئولین و معاونین وزارت راه پیش بینی کرده اند، تحویل یکساله و نیمه پروژه می باشد که من به نمایندگی از مردم فومن همه پیگیری و تلاشم را خواهم کرد تا انشاالله وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود در زمان مناسب عمل نماید.
لینک کوتاه : http://varnakhabar.ir/?p=744

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.