• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024

سرخط خبرها:

در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» صورت می‌گیرد
رهاسازی ۱۰۰ هزارقطعه بچه‌ماهی خاویاری در رودخانه پلرود از مرکز شهید بهشتی
بازدیدهای روز دوم سفر معاون وزیر و مقام عالی سازمان شیلات ایران به استان گیلان با دستور شهردار رشت انجام گرفت؛
آغاز عملیات اجرایی روکش آسفالت مناطق ۵ گانه شهری رشت
شهردار رشت مطرح کرد؛
ضرورت تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمام در رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه ای با حضور استاندار گیلان :
پیشرفت ۳۴درصدی پروژه های طرح میثاق رشت/ حمایت استاندار گیلان از پروژه های مدیریت شهری رشت/ تیرهای برق رها شده در خیابان ها موجب خسارت به شهروندان می شود/ معابر رشت نیمه خاموش هستند
نقش موثر روابط عمومی ها در همراهی شهروندان با مدیریت شهری سازمان ها برای دوام و بقای خود نیازمند استفاده از علم ارتباطات هستند **لزوم تعامل هدفمند و ارتباط دو سویه با مخاطبان توسط فعالان عرصه روابط عمومی با حضور رئیس، اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت:
تجلیل از کارگران نمونه فضای سبز شهری شهرداری رشت به مناسبت هفته محیط زیست

2

در مورد بعضی انتقادات از نشست شهر خلاق خوراک در رشت؛ برای اصلاح ابرو، چشم را کور نکنیم

  • کد خبر : 337
  • 18 شهریور 1397 - 16:14
در مورد بعضی انتقادات از نشست شهر خلاق خوراک در رشت؛ برای اصلاح ابرو، چشم را کور نکنیم

در مورد بعضی انتقادات از نشست شهر خلاق خوراک در رشت؛
برای اصلاح ابرو، چشم را کور نکنیم

برای اصلاح ابرو، چشم را کور نکنیم

در مورد بعضی انتقادات از نشست شهر خلاق خوراک در رشت؛

برای اصلاح ابرو، چشم را کور نکنیم

به گزارش پایگاه خبری وارنا /  حدود سه سال است رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو ثبت شده است که در واقع بزرگترین برند ثبت شده این شهر در یک مرکز بین المللی است. صرف ثبت شهر رشت در کنار بسیاری از شهرهای شناخته جهان امتیاز بزرگی برای این شهر محسوب می شود. به خصوص آن که در کل کشور تنها اصفهان توانسته به واسطه صنایع دستی برند خود را ثبت نماید. اما این که بعد از این ثبت جهانی ما تا چه توانستیم از آن استفاده نمائیم موضوع دیگری است که البته در صورت قصور نیز تنها به شهرداری رشت برنمی گردد.

هرچند به نظر می رسد مدیریت شهرداری در طول سه سال گذشته در جهت کسب درآمد از این برند و معرفی آن کوتاهی هایی کرده است اما باید پذیرفت که بخش عمده ای از مشکلات به عدم همراهی همه دستگاه ها برای معرفی هرچه بهتر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی بر می گردد. به طور مثال رشت در ابتدای سال به عنوان شهر شبهای روشن معرفی شد و برای آن جشن نیز گرفته شده است. اما در واقع هیچ تفاوتی با گذشته خود نداشته است و در واقع مشخص است که نهادهای متولی هماهنگی و علاقه ای برای معرفی آن ندارند و یا این که شهر شبهای روشن به چه شهری اطلاق می شود اطلاعی ندارند. پیاده راه فرهنگی امتیاز بزرگی بود که در کنار برند شهر خلاق خوراک می توانست به کار آید اما متاسفانه به برپائی چند نمایشگاه غذای ضعیف مشابه بازار سد اسماعیل تبدیل شد که به جای معرفی هویت و فرهنگ شهر رشت تخریب دستاوردها را به همراه داشته است.

 

متاسفانه از سوی شورای شهر نیز صدای موزون و هماهنگی برای دفاع از این برند ثبت شده ایجاد نشده است. تعدادی از اعضای شورا جهت حضور در سمینارها و جشنواره های مختلف شبکه خلاق جهان به کشورهای مختلف سفر می کنند اما دستاوردی از سفر آن ها گزارش نشده است. عده دیگری از اعضای شورا نیز هستند که به جهت مخالفت با بعضی مدیران فعلی این حوزه علم مخالفت با هرگونه سفر و برپائی هرگونه نشست و همایش را برپا کرده اند که نمونه اخیر ان هم انتقاد از برگزاری نشست شهرهای خلاق خوراک یونسکو در رشت است.

 

به نظر می رسد عده ای برای مخالفت با شبکه شهرهای خلاق قصد دارند صورت مساله را پاک کنند و به طور کل همین برند ثبت شده شهر رشت را نیز از آن بگیرند. در این مورد باید چند نکته را متذکر شد.ممکن است این گزاره که ما تاکنون برای شهر خلاق خوراک شناسی تنها هزینه کرده ایم درست باشد، اما باید توجه داشت که برند به دست آمده ارزش آن را دارد که برای ان هزینه ای درخور ایجاد شود. البته این که ما نتوانستیم از برند ثبت شده در یونسکو درآمدزایی داشته باشیم معضلی است که باید مدیران ذیربط پاسخگو باشند. اما این که آن را به کنار بگذاریم پاسخ روشنی به مردم رشت نیست. اگر چنین باشد باید هزینه ای که در طی این سالها برای ثبت این شهر شده را نیز پاسخگو باشیم.

 

شهرداری رشت بارها می توانست با جذب اسپانسر و کمک مجتمع های پذیرایی غذا نسبت به درآمدزایی خود اقدام کند که در این زمینه ظاهرا کاری صورت نگرفته است. با این حال همچنان این مساله دیر نشده است و می توان با کمک بخش خصوصی بسیاری از هزینه های مراسمهای مختلف یونسکو و ایجاد یک جشنواره بزرگ ولی درآمدزا را محقق کرد.

 

بخشی از مشکلات کار نه تنها به شهرداری برنمی گردد بلکه نیازمند کمک و همراهی دیگر نهادهای مرتبط از جمله استانداری، نیروی انتظامی و دیگر نهادها است. در زمان برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی در پیاده راه فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری قبول مسئولیت مساله امنیتی و مسائل مختلف آن را کرد که در واقع وظیفه اش نبود. مساله اینجا بود که نهادهای استان باید برای شهر هماهنگ و مسئولیت پذیر باشند. اگر این امر صورت نگیرد مشخص است که هیچ آورده ای برای شهر متصور نیست.

 

اگر در مدیریت شهر خلاق خوراک کوتاهی هایی صورت گرفته است با ذکر دلیل با مدیریت آن برخورد شود. ولی واقعیت این است که نگاه فعلی بعضی اعضای شورا و همچنین منتقدین تنها به حذف رشت از شبکه شهرهای خلاق برمی گردد. پر طاووس نیازمند جور سفر به هندوستان است. ما باید برای این شهر هزینه کنیم تا بتوانیم آن را در گشوه ای از دنیا ثبت کنیم. گام اول محکم برداشته شده است. ولی گام دوم را خودمان به عقب بر نداریم.

رشت 20

لینک کوتاه : https://varnakhabar.ir/?p=337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.