• امروز : یکشنبه - ۲۲ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 13 October - 2024
0

گزینه کم نظیر برای مدیریت میراث فرهنگی گیلان

  • کد خبر : 372
  • 18 شهریور 1397 - 21:28
گزینه کم نظیر برای مدیریت میراث فرهنگی گیلان

گزینه کم نظیر برای مدیریت میراث فرهنگی گیلان

گزینه کم نظیر برای مدیریت میراث فرهنگی گیلان

به گزارش پایگاه خبری وارنا / دکتر شهرود امیر انتخابی، نخبه علمی و فرهنگی برجسته گیلان، نامزدی کم نظیر برای سکانداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان .

شنیده شده که یکی از نخبگان علمی شاخص کشور؛ دکتر شهرود امیرانتخابی تالش، سمت مدیرت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان را پذیرفته است، این خبر بسیار خوب و نویدبخشی برای گیلان است و قطعا کسانی که با این شخصیت برجسته علمی و متخصص آشنایی دارند، رویداد نامزدی ایشان برای مدیریت سازمانی که در بحران سختی را سپری می کند را به فال نیک گرفته شادمان خواهند شد.

ما ضمن سپاس از مهندس علی اصغر مونسان؛ معاون رئیس جمهور و رئیست سازمان میراث فرهنگی به خاطر این اقدام شایسته، از استاندار  و نمایندگان محترم گیلان تقاضا داریم، در امر سپردن سکان سازمان مذکور به دست دکتر امیر انتخابی درنگ نفرمایند .

معرفی مختتصر دکتر شهرود امیر انتخابی :

سوابق علمی و اجرائی :

دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی(گرایش خط و مشی گذاری)

لیسانس و فوق لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه شهیدبهشتی

دانشجوی نمونه(رتبه اول) دوره کارشناسی ارشد علوم سیاسی در سال ۱۳۸۲٫

رتبه اول کنکور دوره دکتری .

پژوهشگر نمونه مرکز تحقیقات استراتژیک در سال۱۳۹۱٫

پژوهشگر نمونه مرکز تحقیقات استراتژیک در سال۱۳۹۲

پژوهشگر ارشد مرکز تحقیقات استراتژیک از سال ۱۳۸۱ تا کنون.

کارشناس ارشد گروه پژوهش های رسانه ای مرکزتحقیقات استراتژیک.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری

مدیر عامل موسسه آموزشی و پژوهشی میراث ایرانیان

مدیر پژوهش های هویت اسلامی- ایرانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام

مدیر پژوهش های گردشگری مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی، واحد همدان،گروه علوم سیاسی.

مدرس دانشگاه های جامع علمی- کاربردی از سال۱۳۸۴تاکنون.

عضو کمیته علمی پژوهشنامه  های پژوهشکده تحقیقات راهبردی(گروه فرهنگی و اجتماعی)از شماره اول۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲(بیش از ۱۰۰پژوهشنامه).

عضو هیات مدیره انجمن مدیریت فرهنگی ایران از سال ۱۳۹۲تا کنون

عضو کمیته علمی کنگره ملی آموزش عالی، مهارت و اشتغال

عضویت کمیته منتخب شورای پژوهش و فناوری دانشگاه جامع

عضو شورای سیاستگذاری مرکز رشد واحدهای فناورگردشگری استان گیلان

عضو شورای سیاستگذاری همایش جنبش عدم تعهد،تابستان۱۳۹۱٫

دبیر اجرایی همایش اتحاد ملی: راهبردها و سیاست ها، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام(۱۳۸۴)

عضو کمیته علمی همایش شهرداری به منزله نهاد اجتماعی در سال ۱۳۹۰٫

عضو کمیته علمی همایش حکمروایی خوب شهری، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران،۱۳۹۱٫

عضو کمیته علمی همایش ماتریس شهری، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران،۱۳۹۱٫

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فاوا(فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت ارتباطات) در سال های ۹۰و۹۱٫

عضو شورای سیاستگذاری یازدهمین همایش ملی خلیج فارس۱۳۹۵

عضو شورای سیاستگذاری دوازدهمین همایش ملی خلیج فارس۱۳۹۶

مشاور پژوهشی رئیس سازمان  اسناد و کتابخانه ملی ج اا

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شرق

مشاور عالی فرماندارطالقان۱۳۹۴

داور سومین همایش روابط عمو می های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۱٫

عضو هیات تحریریه فصلنامه میراث و گردشگری،جهاد دانشگاهی، مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران

کتاب ها:

  1. چشم انداز اقتصاد فرهنگ در ایران ، زیرچاپ۱۳۹۶
  2. روش تحقیق در مدیریت فرهنگی، در دست چاپ(۱۳۹۶)
  3. واژنامه تخصصی مدیریت فرهنگی، تهران: انتشارات علمی- فرهنگی، بهار۱۳۹۳.
  4. “مجموعه مقالات تکنولوژی های جدید رسانه ای”، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، بهار۱۳۸۷.
  5. ” مجموعه مقالات همایش ملی: راهبردها و سیاست ها، تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک،آذر۱۳۸۶.
  6. ” دیپلماسی رسانه ای”، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، بهار۱۳۸۷.
  7. ” قدرت سایبر”، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، بهار۱۳۸۷.
  8. مجموعه مقالات ایران و مساله هسته ای، تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی،۱۳۸۷٫

مقالات فارسی :

  1. ارائه الگویی جهت سیاست‌گذاری فرهنگی رسانه‌ها در ایران، فصلنامه راهبرد فرهنگی- اجتماعی،شماره ۱۷،تهران :پژوهشکده تحقیقات راهبردی، زمستان ۱۳۹۴(علمی- پژوهشی)
  2. دیپلماسی گردشگری: موانع،پیامدها و راهکارهای تقویت آن،کتاب مجموعه مقالات چشم انداز صنعت گردشگری در ایران،تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی،۱۳۹۵ ، صص۴۹-۶۱٫
  3. شناسایی نقاط قوت و ضعف؛ فرصت ها و تهدیدهای سیاستگذاری فرهنگی رسانه ها، فصلنامه راهبرد فرهنگی- اجتماعی،گواهی پذیرش (در نوبت چاپ)،تهران :پژوهشکده تحقیقات راهبردی (علمی- پژوهشی).
  4. لزوم بازنگری در منابع و سرفصل های رشته گردشگری و استفاده از تجارب سایر کشورها، کتاب مجموعه مقالات چشم انداز صنعت گردشگری در ایران،تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی، ۱۳۹۵ ،صص۹۵-۹۹٫
  5. بررسی تاثیر متقابل جوانان و صنعت گردشگری، کتاب مجموعه مقالات چشم انداز صنعت گردشگری در ایران، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی،۱۳۹۵، صص۱۵۳-۱۵۹٫
  6. ارائه الگو جهت طراحی میزان واگذاری تصدی گری دولت در عرصه رسانه های الکترونیک، کتاب مجموعه مقالات “نسبت دولت و فرهنگ”، پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام،پاییز ۱۳۹۱٫
  7. مقایسه تطبیقی الگوی سیاستگذاری فرهنگی ایران و مصر،کتاب مجموعه مقالات”سیاستگذاری فرهنگی”، پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام،۱۳۹۲٫
  8. تاثیر رسانه ها بر کاهش محرمانگی فنون نظامی در جنگ رسانه ای،پ ژوهشنامه رسانه و جنگ نرم،تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، شماره۱۰۶،زمستان۱۳۹۱٫ صص۵۵تا۸۵٫
  9. مبانی جنگ نرم در علوم ارتباطات، پژوهشنامه رسانه و جنگ نرم، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، شماره۱۰۶، زمستان۱۳۹۱،صص۸۵تا۱۱۵٫
  10. راهکارهای ارتقای سرمایه اجتماعی در کشور با توجه به سند چشم انداز بیست ساله نظام/فصلنامه راهبرد،سال بیست و دوم،شماره۶۶،بهار ۱۳۹۲،صص۶۱تا ۸۴٫٫
  11. راهکارهای عملیاتی سهولت در مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران/مشترک با دکتر نیکومرام.چاپ در کتاب مجموعه مقالات همایش علمی “مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران(جلد سوم)، تهران: انتشارات تیسا،۱۳۹۱ ، صص۵۲۵تا۵۴۷٫
  12. آسیب شناسی فرهنگی شهرداری تهران/مشترک با دکتر صالحی. چاپ در کتاب مجموعه مقالات همایش علمی “مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران(جلد اول)،تهران: انتشارات تیسا،۱۳۹۱ ،صص۷۳تا۱۰۱٫
  13. چالش های فرهنگی شهرداری تهران در تحقق حکمروایی خوب شهری، مجموعه مقالات همایش علمی”حکمروایی خوب شهری”، تهران انتشارات تیسا،۱۳۹۱ ،جلد دوم، صص۳۴۹تا۳۸۷٫
  14. ساختار قدرت در بین کشورهای جنبش عدم تعهد، فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش های روابط بین الملل، ویژه نامه چکیده مقالات نخستین کنفرانس علمی بین المللی پیرامون جنبش عدم تعهد، تابستان ۱۳۹۱٫
  15. واکاوی نقش رسانه ها در ایجاد و تقویت انسجام کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش های روابط بین الملل، ویژه نامه چکیده مقالات نخستین کنفرانس علمی بین المللی پیرامون جنبش عدم تعهد، تابستان ۱۳۹۱٫
  16. راهکارهای ارتقای توریسم فرهنگی بین اعضای کشورهای جنبش عدم تعهد، فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش های روابط بین الملل، ویژه نامه چکیده مقالات نخستین کنفرانس علمی بین المللی پیرامون جنبش عدم تعهد، تابستان ۱۳۹۱٫
  17. ارائه مدلی برای همکاری های بین المللی در دانشگاه های کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش های روابط بین الملل، ویژه نامه چکیده مقالات نخستین کنفرانس علمی بین المللی پیرامون جنبش عدم تعهد، تابستان ۱۳۹۱٫
  18. بررسی شاخص ها و مولفه های فرهنگی موثر بر انسجام ملی در کشور هند،فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش های روابط بین الملل، ویژه نامه چکیده مقالات نخستین کنفرانس علمی بین المللی پیرامون جنبش عدم تعهد، تابستان ۱۳۹۱
  19. ارائه الگو جهت طراحی میزان واگذاری تصدی‌گری دولت درعرصه رسانه‌های الکترونیک،کتاب مجموعه مقالات نسبت دولت و فرهنگ، تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک، پاییز۱۳۹۱٫
  20. بررسی عوامل موثر بر ارتقای رضایت از زندگی مشترک با دکترعلی اکبر رضایی، فصلنامه مدیریت فرهنگ رسانه ،مشهد : دانشگاه امام رضا(ع).
  21. آسیب شناسی امنیت خانواده در ایران، مشترک با دکتر صالحی فصلنامه مدیریت فرهنگ رسانه ،مشهد : دانشگاه امام رضا(ع).
  22. فرصت ها و چالش های جهانی، منطقه‌ای و د اخلی امنیت پاید ار، مقاله ارائه شده به همایش سراسری امنیت پایدار، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، دانشکده و پژوهشکده اطلاعات و امنیت، مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار.
  23. فرصت ها و تهدیدات در مساله امنیت ملی ایران: با تاکید بر محور انگلستان، فصلنامه راهبرد، شماره ۳۷، پاییز ۱۳۸۴، صص ۱۲۸ -۷۲٫
  24. نقش مدرسه در باز تولید نظام سیاسی، مجله مدیریت فرهنگی، سال سوم،شماره سوم، بهار۱۳۸۸(علمی- پژوهشی).
  25. دولت و رسانه در آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر، فصلنامه راهبرد، پاییز۱۳۸۶٫
  26. پیامدهای جمع آوری آنتن های ماهواره در ایران، پژوهشنامه رسانه، فرهنگ و سیاست ،تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک، شماره دوم، آذر ۱۳۸۵،صص۳۲-۷٫
  27. تهدیدات مرزهای غربی ایران، فصلنامه دانش سیاسی، شماره اول، زمستان۱۳۸۵٫
  28. تحلیل ۱٫ تحلیل عملکرد رسانه ها در عراق، پژوهشنامه رسانه،فرهنگ و سیاست ،تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک، شماره دوم، آذر ۱۳۸۵،صص۶۰-۴۷٫(تهیه و تنظیم).
  29. شبکه های جهانی خبری و سیاست خارجی آمریکا،، پژوهشنامه رسانه، فرهنگ و سیاست ،تهران: مرکزتحقیقات استراتژیک، شماره دوم، پژوهشنامه رسانه، فرهنگ و سیاست،صص۹۰-۶۱٫(تهیه و تنظیم).
  30. جنگ رسانه ای آمریکا در برنامه هسته ای ایران، پژوهشنامه رسانه، کارکردها و آسیب ها، تهران : پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، شماره ۹، بهار۱۳۸۶ ،صص۶۷-۴۹٫
  31. خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای، ، فصلنامه دانش سیاسی، دانشگاه علوم انتظامی.
  32. تحیل نقش رسانه ها در اتحاد ملی و انسجام اسلامی،کتاب همایش ملی: راهبردهاو سیاست ها، تهران :مرکز تحقیقات استراتژیک،گردآوری و تنظیم شهرود امیر انتخابی و دیگران.
  33. تعامل مردم و نظام در بحث ماهواره ها،کتاب “رسانه ۱ : تحلیل مسائل جدید رسانه اتی از منظر کارشناسان”،تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، بهار۱۳۸۷٫
  34. رسانه ها و قدرت نرم، کتاب”رسانه۱: تحلیل مسائل جدید رسانه اتی از منظر کارشناسان”،تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، بهار۱۳۸۷٫
  35. بررسی و تحلیل سطوح مختلف سواد رسانه ای،”پژوهشنامه سواد رسا نه ای”،تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، بهار ۱۳۸۷٫
  36. گذری بر سواد رسانه ای،”پژوهشنامه سواد رسانه ای”، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، بهار ۱۳۸۷٫
  37. تدوین مدل مناسب به منظور توسعه مطبوعات، پژوهشنامه رسانه و توسعه (شماره ۸۰)۲،پژوهشکده تحقیقات استراتژیک،تابستان ۱۳۹۰٫
  38. رسانه و توسعه سیاسی؛ مطالعه موردی افغانستان، پژوهشنامه رسانه و توسعه(شماره ۷۷)۱،پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، بهار ۱۳۹۰٫
  39. چالش هژمونی چین و آمریکا بعد از ۱۱سپتامبر ، فصلنامه مطالعات سیاسی و بین المللی، شماره اول،۱۳۸۹،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد تاکستان.
  40. مدیریت رسانه ها در جوامع بحران زده: مطالعه موردی افغانستان،پژوهشنامه رسانه و مدیریت بحران(۱)،تهران:پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، زمستان۱۳۸۷٫
  41. قدرت نرم و رسانه ها، مجموعه مقالات تکنولوژی های جدید رسانه ای،تهران:پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، ۱۳۸۷٫
  42. ضرورت تعامل مردم و نظام در بحث ماهواره ها، مجموعه مقالات تکنولوژی های جدید رسانه ای،تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک،۱۳۸۷٫
  43. پرس تی وی در میان غول های رسانه ای، همشهری یپلماتیک، شماره۴۰، اردیبهشت۱۳۸۹
  44. امواج بدون مرز، همشهری دیپلماتیک،شماره۴۲، مرداد۱۳۸۹٫
  45. موانع و شاخص های توسعه اجتماعی در ایران، همایش ملی توسعه اجتماعی، دانشگاه کاشان،کمیسیون ملی یونسکو- ایران، فروردین ۱۳۸۹، صص۲۲۷-۲۴۷٫

پروژه های تحقیقاتی:

  1. همکاری در طرح تحقیقاتی”اثرسنجی سامانه های نشاط در شهر تهران” معاونت فرهنگی و اجتماعی تهران،۱۳۹۰٫
  2. همکاری در پروژه تحقیقاتی” مطالعات تحلیلی و توسعه کلان برای دستیابی به سیاست های کلی در بخش رسانه هایصوتی،تصویری،نوشتاری و الکترونیک”دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام،۱۳۹۰٫
  3. همکاری در طرح تحقیقاتی سیاست های کلی سرمایه اجتماعی در ایران، دبیرخانه مجمع تشیص مصلحت نظام-۱۳۹۰٫
  4. همکاری در طرح تحقیقاتی سیاست های کلی در بخش هویت،دبیرخانه مجمع تشیص مصلحت نظام-۱۳۸۸٫
  5. همکاری در طرح تحقیقاتی “توسعه مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهر تهران” معاونت فرهنگی و اجتماعی تهران،۱۳۹۱٫
  6. همکاری در طرح تحقیقاتی ” راهکارهای ارتقای هویتی شهروندان شهر تهران” معاونت فرهنگی و اجتماعی تهران،۱۳۹۱٫
  7. همکاری در پروژه تحقیقاتی”رسانه و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران” دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام،۱۳۹۰٫
  8. همکاری در طرخ تحقیقاتی”سنجش میزان سرمایه اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد کرج”۱۳۹۱،دانشگاه ازاداسلامی،واحد کرج.
  9. نقش دانشگاه آزاد اسلامی در امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، پروژه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و مرکزتحقیقات استراتژیک،۱۳۸۵-۱۳۸۶٫
  10. بررسی بحران های پس از انقلاب اسلامی با الگوی هر مانکان، مرکزتحقیقات استراتژیک، آذر ۱۳۸۱٫

مقاله انگلیسی :

Role of Religious Texts in shaping the Foreign Policy of the Islamic ،Vol.6، Republic of Iran, Discourse, No.2(Fall2004):61-76

ترجمه ها:

  1. کاربرد رسانه در هویت سازی، پژوهشنامه “رسانه و هویت”،تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، شماره۸۴، تابستان۱۳۹۰٫
  2. ایالات متحده امریکا و جمهوری اسلامی ایران: گام های بعدی مربوط به معضل هسته ای، نوشته جفری کمپ، تهران : پژوهشکده مطالعات راهبردی، اسفند۱۳۸۴٫
  3. سیاسی شدن اطلاعات :هزینه ها و منافع، ماه نامه اطلاعات راهبردی ،سال چهارم، آبان ۱۳۸۵،۳۶-۳۲٫
  4. تغییر پارادایم های سیاست رسانه ای ،پژوهشنامه رسانه، فرهنگ و مدیریت،تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، شماره۱۳، زمستان ۱۳۸۶٫
  5. جنگ پایان ناپذیر رسانه ،نوشته، نورمن سولومون،پژوهشنامه رسانه و مدیریت بحران(۲)، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک،تابستان۱۳۸۸٫
  6. شناسایی کانون تهدیدات داخلی و خارجی در حوزه امنیت ملی، مرکزتحقیقات استراتژیک، زمستان ۱۳۸۱٫

سخنرانی های تخصصی:

  1. دیپلماسی گردشگری در حوزه خلیج فارس، یازدهمین همایش بین المللی علمی- فرهنگی خلیج فارس در کیش،تابستان۱۳۹۵٫
  2. فرصت های توسعه گردشگری در پسا برجام ، همایش گردشگری پایدار، نگاه خلاق، ایران فردا،رشت: دانشگاه گیلان، مهر۱۳۹۵٫
  3. جوانان و مصرف گردشگری، نشست علمی-تخصصی به مناسبت روز جهانی گردشگری، دانشگاه تهران، دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران.مهرماه ۱۳۹۴٫
  4. نقد کتب تالیفی دانشگاهی برای رشته های گردشگری، سلسله نشست های چشم انداز صنعت گردشگری در ایران،تهران: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)دوشنبه ۲۵مرداد۱۳۹۵٫
  5. بررسی تاثیر رسانه ها بر هویت کودکان و نوجوانان، تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام،نشست تخصصی ،سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳٫
  6. دیپلماسی گردشگری(فرصت ها و چالش ها) تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام،نشست تخصصی ،سه شنبه ۶مرداد۱۳۹۴٫
  7. شبکه های اجتماعی مجازی و سبک زندگی،تبریز ۱۳۹۱٫
لینک کوتاه : https://varnakhabar.ir/?p=372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.