بازرس کل گیلان از معرفی بیش از ۵۰۰ کارمند دستگاه‌های دولتی به مراجع قضایی در سال گذشته خبر داد و گفت : ۱۸ نفر از پزشکان متخصص جراح به تخلفات اداری معرفی شدند در حالی که این پزشکان در اوج ساعاتی که باید به بیمارستان‌های دولتی خدمات ارائه دهند به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کردند.

به گزارش وارنا خبر :  سجاد ده ده جانی امروز در جمع خبرنگاران استان در رشت گفت: سال گذشته ۵۴۲ کارمند دولتی اعم از مدیر و کارشناس، بدلیل عدول از شرح وظایف، قوانین و مقررات سازمانی و اخلال در روند ایفای وظایف محوله، به مراجع قضایی گیلان معرفی شدند که جرم ۹۳ نفر از آنان کیفری و ۴۴۹ نفر هم تخلفاتی بود.


بازرس کل گیلان همچنین مبنای عملکرد بازرسان در دستگاه‌های مختلف اجرایی و دولتی استان را تعامل در بسترهم افزایی و آگاهی بخشی از قوانین و مقررات عنوان کرد و افزود: در همین راستا ۹۹۵ پیشنهاد سازنده و راهگشا از سوی بازرسان استان به دست اندرکاران دولتی و اجرایی استان ارایه شده تا روند ارایه‌ی خدمات در جایگاه‌های مختلف دولتی و دستگاه‌های خدمات رسان تسریع و تسهیل شود.


وی افزود: از این تعداد، ۷۳۵ پیشنهاد مربوط به اصلاح امور، ۱۷۳ مورد درخصوص تعقیب اداری و ۴۷ پیشنهاد هم در خصوص تعقیب کیفری بوده است.


قاضی ده ده جانی همچنین با استناد به تبصره‌ی ذیل ماده‌ی ۱۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی تاکید کرد: عدول و یا هرگونه تسامح در روند اجرای پیشنهادات بازرسان سازمان بازرسی، جرم محسوب می‌شود و قابلیت پیگیری دارد.

وی با اشاره به گریز هوشمندانه پزشکان و صاحبان مطب‌ها در پرداخت مالیات، افزود: مردم مطب‌ها و مراکزی که از پذیرش کارت اعتباری امتناع کرده و درخواست وجه نقد دارند را به سازمان بازرسی گزارش دهند.

ده ده جانی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان با کسی شوخی نداریم و نخواهیم داشت از معرفی ۱۸ نفر از پزشکان متخصص جراح به تخلفات اداری خبر داد و افزود: این پزشکان در اوج ساعاتی که باید به بیمارستان‌های دولتی خدمات ارائه دهند به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کردند.


بازرس کل گیلان در ادامه‌ی سخنان خویش، با تشریح وظایف و ماموریت‌های سازمان بازرسی تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای امور و نظارت بر اجرای صحیح قانون دو وظیفه‌ی مهم سازمان بازرسی ست.

معرفی کارمندان متخلف گیلانی به مراجع قضایی

آقای ده ده جانی همچنین به تشریح نقش مردم در شناسایی و پیگیری تخلفات سازمانی در دستگاه‌های اجرایی و دولتی پرداخت و افزود: هرگونه گزارش یا شکایتی که از سوی مردم به سازمان بازرسی ارایه شود، بطور جد مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.
وی سامانه‌ی ۱۳۶ سازمان بازرسی را آماده‌ی دریافت گزارشات و شکایات مردمی دانست و افزود: علاوه بر این، سامانه‌ی اینترنتی bazresi.ir هم پذیرای شکایات و گزارشات مردمی در خصوص تخلفات مشهود در دستگاه‌های دولتی است.